פירוט הערות של בוחנים לסיבת כישלון של תלמיד בטסט

מטרת המסמך: ללמוד מטעיות של אחרים ולחשוב על פתרון במידה ואירוע דומה התרחש לנו.
אירועים כללים
  1. חוסר התייחסות לתמרור "הכניסה אסורה".
  2. חוסר התייחסות למפגע בדרך ( בור).
  3. נהיגה בחוסר זהירות לאורך כל מהלך המבחן.
  4. התקרבות לרכב עד כדי תאונה התערבתי.
  5. חוסר שליטה בהגה בפניית פרסה
תפעול הרכב
  1. שמוש לקוי בדוושות תפעול חוסר תאום בין המאיץ למצמד.
  2. החלפת הילוכים שלא בהתאם לתנאי הדרך.
  3. בלימות חזקות ולא מבוקרות, שלא בהתאם לתנאי הדרך.
  4. נסיעה במדרון עם מצמד לחוץ בניגוד לחוק.
התייחסות להולכי רגל
  1. חוסר התייחסות להולך הרגל המתפרץ לכביש .
  2. נהיגה בחוסר זהירות בקרבת הולכי רגל.
  3. התקרבות מסוכנת להולכי רגל
  4. ניסיון עקיפה רכב העוצר לפני מעבר חצייה.
זכות קדימה
  1. אי מתן זכות קדימה לרכב הבא ממול בפניה שמאלה.
  2. כאשר יש לנו תמרור מתן זכות קדימה . אי מתן זכות קדימה לרכב מימן בפניה שמאלה.
  3. כאשר יש לנו תמרור מתן זכות קדימה . אי מתן זכות קדימה לרכבים הבאים משמאל בפניה ימינה.
  4. התפרצות למעגל תנועה ללא התייחסות לתנועה במעגל – התערבות מילולית/ פיזית
מעבר נתיב
  1. מעבר בין נתבים ללא בקרה ואיתות.
  2. מעבר מנתיב לנתיב ללא התייחסות לרכב הנע בנתיב מקביל
  3. קושי בהשתלבות בתנועה במפגשים , תוך גרימת הפרעה
  4. קושי בהשתלבות בתנועה במעבר בין נתבים בדרך שאינה עירונית , תוך הפרעה
  5. חוסר ידע בהשתלבות בנתיב האצה , נדרשה התערבות הבוחן למניעת גרימת סיכון והפרעה לתנועה
  6.  בקרת מראות מאוחרת לאחר מעשה סטייה /פניות
  7. חוסר שליטה בהגה בפניות.
  8. חוסר שליטה בהגה בפניית פרסה.
  9. אי שמירה תחום נתיב התערבות בוחן
  10. סטייה פתאומית לנתיב שמאלי לא פנוי.
  11. סטייה לנתיב ימני לא פנוי מניעת פגיעה ברכב.
  12. התערבות מילולית על מיקום נכון בנתבים סטיה שמאלה.
  13. תנועה ממול – חוסר התייחסות לתנועה הבא ממול ביצוע הפניה.
  14. סטיה לנתיב ימני לא פנוי מניעת פגיעה ברכב
  15. חוסר התייחסות לתנועה הבא ממול ביצוע הפניה.
  16. נסיעה בנתיב נגדי תוך חוסר התייחסות לרכב ממול.
  17.  חוסר שליטה בהגה בפניות
צמתים
  1. חציית צמתים בצורה מסוכנת , ללא בקרה מספקת ובחוסר זהירות
  2. התפרצות לצומת שאינו פנוי.
  3. חוסר ידע בסדרי תנועה במפגשים.
  4. אי ציות לרמזור אדום.
  5. אי ציות לתמרור עצור , "גלישה " בלבד.
  6. מיקום העצירה ליד תמרור עצור , עם וללא קו עצירה
  7. כניסה ועצירה בתוך צומת וחסימתו.
  8. חוסר התייחסות לרכב המתפרץ מהצד.
  9. תכנון נסיעה לקוי בזמן חציית צמתים
  10. חוסר ידע בהסדרי תנועה במעגל תנועה. תוך עצירות בתחום המעגל שלא לצורך
  11. במעגל תנועה שבו שני נתבים ( המעגל הגדול החדש במערב העיר ) ניכנס לנתיב הימני חוצה לשמאלי ויצא מהימני והכול ללא בקרה
  12. אי מתן זכות קדימה לרכב במעגל תנועה
  13. היסוס רב בצמתים / מעגלים לפני השתלבות גם כאשר הצומת פנוי
  14. גלישה ועצירה בתוך הצומת הפרעה לתנועה
  15. מפגשים – התערבות למנוע כניסה לצומת חסום
פניות שמאלה
  1. פניה שמאלה לחד סטרי שלא כחוק לנתיב הימני.
  2. פניה שמאלה לדו סטרי שלא כחוק לנתיב השמאלי הנגדי.
  3. פניה שמאלה מנתיב המסומן ישר בלבד
  4. ניסיון ביצוע פניה שמאלה לשטח הפרדה בנוי, נדרשה התערבות בוחן
  5. נסיעה ישר מנתיב המיועד לפניה שמאלה בלבד , נדרשה התערבות הבוחן באופן מלולי
  6. התערבות בוחן בעת ביצוע פניה שמאלה לדו סטרי למנוע כניסה לשמאל
נסיעה לאחור / חניה
  1. חוסר התייחסות תוך הפרעה לתנועה בזמן נסיעה לאחור , נבלם ע"י הבוחן
  2. הידרדרות לאחור בזמן נסיעה בעילה , תוך סיכון רכב מאחור
  3. אובדן שליטה ברכב בנסיעה לאחור, תוך עליה על אבן השפה
  4. התקרבות מסוכנת לרכב חונה בזמן נסיעה לאחור ,התערבות הבוחן
  5. ביציאה מחנייה ללא בקרה תוך סיכון רכב בנתיב המגביל הערתי
עקיפה
  1. ניסיון עקיפת רכב בניגוד לחוק , התערבות הבוחן
  2. חזרה מוקדמת מידי מעקיפה וסיכון הרכב הנעקף
  3. ניסיון מעבר על פני רכב מימין שלא כחוק , נדרשה התערבות הבוחן
  4. עקיפה רכב חונה כשהדרך אינה פנויה , נבלם ע"י הבוחן
  5. יציאה לעקיפת משאית זבל חזרה ללא בקרה על מיקום המשאית או תחילת נסיעה
שמירת רווח
  1. התקרבות מסוכנת לרכב חונה , ההגה הוסט ע"י הבוחן
  2. התקרבות מסוכנת לרכב מלפנים , הרכב הואט ע"י הבוחן
  3. חלש באומדני רוחב , התערבות הבוחן למניעת פגיעה ברכב מהצד.ה.
חוסר שליטה
  1. חוסר שליטה ברכב בזמן החלפת הילוכים בדרך שאינה עירונית , תוך ירידה לשול הדרך , נדרשה התערבות בוחן.
  2. אובדן שליטה ברכב בזמן דריכה על דוושת המצמד
  3. חוסר שליטה ברכב בעקומות ובפניות , נדרשה התערבות הבוחן מס' פעמים במהלך המבחן
  4. חוסר שליטה בהגה בנסיעה בקו ישר , נדרשה התערבות בוחן
  5. התמקדות במראות ייתר על המידה ואובדני שליטה כתוצאה מכך
מהירות נסיעה
  1. קצב נסיעה איטי והססני לאורך כל מהלך המבחן
  2. נסיעה במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך
  3. נסיעה מהיר שלא בהתאם לתנאי הדרך הואט מספר פעמים

האם הפוסט עזר לך?

דירוג ממוצע 3.9 / 5. מספר ההצבעות: 27

עדיין אין דירוגים. היו הראשונים לדרג!

33 תגובות

    1. איציק סנדלר

      כמו שאתה מתאר אז התשובה היא לא.
      אבל יש סיכוי שהתחלת לעבור את הצומת כאשר הרמזור התחיל להתחלף והבוחן חשב שיש אפשרות לעצור בצורה בטוחה לפני מעבר של הצומת.

  1. רוני ג.

    לאיציק סנדלר היקר תודה רבה על הכל בזכות כל הידע שנתת לנו למדתי יותר על הכביש להיות ערנים בכל דקה ובכל מצב

    אלוף!

    בהוקרה

    רוני ג'. מהרצליה

  2. אין כוח

    בקיצור מורי נהיגה וטסטרים באים לעשות עלינו קופה ולשגע אותנו סתם. מחפשים על מה להכשיל. נתת ברקס חצי שניה מאוחר מדי לטעמו וזהו המלך אמר את דברו….. ארורים

  3. עידן

    אהלן היום היה לי טסט ושהגעתי לכיכר עם שני נתיבים רציתי לעבור לנתיב הימני כי היה צריך לפנות ישר אך הטסטר אמר לי לי לא לעבור ולהשאר בנתיב ואף נגע לשנייה בהגה האם לדעתך זה גבולי או שזה טעות ?

  4. רוקיום

    האם טסטר אמור לנגוע בהגה כאשר ביקש לפנות שמאלה לכביש חד סיטרי ולא הספקתי להיות בנתיב השמאלי כי ההוראה היתה ממש לקראת הצומת כאשר לפניי פניתי ימינה לימין

  5. רוקיום

    היי איציק
    האם אפשר להכשיל על אי מתן זכות קדימה מיציאה לאחר חנייה קיבלתי ברקס למרות שהרכבים היו בנתיב השמאלי ולא בנתיב שיצאתי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *