מילון איציק סנדלר (עדין בעיבוד לא גמור)
מילון לתלמיד המתחיל! (המילון מנוסח בזכר אך מכוון לשני המינים)
מילון זה נועד לתלמידי הנהיגה של איציק סנדלר, במידה ואינך כזה סגור מהר את הקובץ הזה, פטר את מורך העכשווי, הרם את מכשירך הסלולארי וצלצל לאיציק סנדלר מורה לנהיגה ופתח שוב את הקובץ הזה כי נדפקת ואתה תלמיד שלו עכשיו!!!
חלק א': החלקים הייחודים במכוניתו של איציק סנדלר
דוושות מותאמות אישית:
במכוניתו של איציק סנדלר ישנם דוושות המותאמות אישית לכל תלמיד ותלמיד,
הדוושות מותאמות לפי מידת הנעלים של התלמיד!.
הכפתור האדום:
הכפתור האדום ממוקם ליד ידית בלם היד, כפתור זה משמש להפעלת מנגנון הפליטה העצמית.
השימוש בכפתור זה הוא אך ורק במקרה חרום ויש לקבל את אישורו של איציק סנדלר לפני השימוש.
מנגנון משיכת ההגה:
מנגנון זה נועד לבלימה טובה יותר ווידוי אי התדרדרות של המכונית.
כאשר אתה נמצא בירידה תלולה והינך חונה או עוצר יש למשוך את ההגה לכיוונך בכדי להבטיח שהמכונית לא תדרדר.
כפתור עזרת חניה:
כפתור זה ממוקם בסמוך להגה ועליו כתוב קיאה. לחיצה על כפתור זה תגרום להוצאה של עיגול צהוב בצידו הימני של הרכב שיעזור בהכנה לחניה, הכפתור מסמן את המרחק שיש להיות בו מהמדרכה לפני סיבוב ההגה שמאלה בחניה מצד ימין, לחיצה ממושכת תוציא גם כפתור בצד שמאל של הרכב לעזרה בחניה מצד שמאל.
המצלמה:
המצלמה משמשת בעיקר להראות את טעויותיך במהלך הנסיעה ובעיקר בשלב פרו טסט (לפני הטסט) במיני טסטים. בנוסף, המצלמה מחוברת אונליין למשרד הרישוי ובמידה ואתה נוסע טוב משרד הרישוי יכול לאשר לך קבלת רישיון ללא טסט!, מקרה זה נפוץ וכ-40 תלמידים כבר קיבלו רישיון נהיגה בדרך זו.
חלק ב': מושגי יסוד
דוושת הגז:
דוושת הגז ממוקמת בצד הימני. המושג "תן עוד הרבה גז!" נפוץ בעיקר בשיעור הראשונים לאחר מכן נפוץ יותר המושג "אל תפחד ללחוץ על דוושת הבלמים או הברייקס!"
דוושת הבלמים:
הדוושה האמצעית, ממוקמת משמאל לדוושת הגז. תפקידה להאט את מהירות הרכב עד עצירה מוחלטת של הרכב. דוושה זאת מזוהה גם אם השם דוושת הברייקס.
דוושת המצמד (קלאץ):
דוושה זאת היא השמאלית ביותר. המושג הנפוץ ביותר בנוגע לדוושה זאת הוא "תפסיק לזרוק את הקלאץ" או "אתה מרימים מהקלץ מהר מידי"
נקודת חיכוך:
נקודת החיכוך היא הנקודה האמצעית בדוושת המצמד, כאשר גלגלי השיניים משיקים זה לזה.
בנקודה זאת יש או "להוסיף גז" או "ללחוץ חזק יותר על הבריקס"
איתות שווה מראות:
משפט זה נשמע רבות במהלך השיעורים. אנא שננו סלוגן זה!. פירושו כל פעם כאשר אתה (התלמיד) משתמש באיתות יש להסתכל במראה מרכזית ובמראה הימנית (אם האיתות ימינה) או במראה השמאלית (אם האיתות שמאלה). זיכרו כי 80% מכישלונות הטסט והתאונות נגרמות עקב הסתכלות לא נכונה. אנא השמרו!!! (וסנדלר די מנדנד בקטע הזה)
שמירה על מרכז הנתיב:
פעולה זאת חשובה בכדי שלא נתנגש במכוניות החונות מצד ימין. בשביל לשמור על מרכז הנתיב יש להביט רחוק לנקודה מסוימת בהמשך הכביש.
גלישה:
גלישה היא מצב שאנו נכנסים לצומת, שעלינו לתת זכות קדימה לתנועה הבאה מימין או משמאל.
את הגלישה נבצעה בהילוך ראשון, נגלוש באיטיות עד שאנו בטוחים במאה אחוז שלא נפריע לתנועה ואז נכנס לצומת "ונברח"
הביטוי המזוהה עם למידת הגלישה הוא "ברח ברח ברח" ו"אני רוצה שתברח הרבה יותר מהר"
הרחוב המיוחד:
רחוב זה הוא רחוב מיוחד שאליו לוקח איציק סנדלר תלמידים בשביל לתרגל את "הגלישה". הרחוב הוא עם כביש אמיתי אך כל שאר המכוניות והאנשים הם מפלסטיק כך שאין מה לדאוג.
פנייה ימינה:
פניה ימינה תתבצע רק לאחר שאיציק סנדלר אמר פנה ימינה שש פעמים והוסיף אצבע שתורה על כיוון הנסיעה (שזה ימינה) (זכרו איתות שווה מראות!!!)
פנייה שמאלה:
פנייה שמאלה תתבצע רק לאחר שאיציק סנדלר אמר שמאלה שש פעמים והוסיף אצבע שתורה על כיוון הנסיעה (שזה שמאלה) פנייה שמאלה רוב תשומת הלב היא לתנועה הבאה ממול!!! (זכרו איתות שווה מראות)
חלק ג'- ביטויים ידועים:
"אני אחזור אליך עוד מעט":
ביטוי נפוץ מאוד מאיציק סנדלר כאשר אתה מתקשר אליו, כוונת ביטוי זה הוא: אני לא הולך לחזור אליך, תתקשר עוד 20 דקות שוב ותראה אם אני יענה לך!.
"שלח לי מסרון":
ביטוי נפוץ שאומר: אני לא זוכר אם ביטלנו את השיעור אז שלח לי מסרון ובבוקר תתקשר לוודא שאני זוכר שאמרנו שתשלח מסרון אתמול! (מסרון פירושו הודעת S.M.S)
"בשמונים נעביר להילוך חמישי":
רוב ההילוכים מעביר לפי קול המנוע והסל"ד, אך להילוך חמישי נעביר לפי מהירות, כשנגיע למהירות שמונים נעביר להילוך חמישי. בטסט כאשר אתה בכביש מהיר (לרוב על 443) הטסטר מצפה שתגיע להילוך חמישי ולמהירות של שמונים וחמש תשעים. (זכור איתות שווה מראות לא קשור לקטע אבל תזכרו את זה!!!!)
"צפה שהרמזור יתחלף":
כאשר אתה מתקרב לצומת מרומזרת, עליך לחשוב כי בכל רגע הרמזור עלול להשתנות ועליך להאט ולעצור את המכונית. לכן סע לאט. וזכור לפני עצירה נעיף מבט במראה המרכזית.
"בשביל להישאר במרכז הנתיב נביט רחוק":
ביטוי שנועד לעזור לך להבין איך לא להכנס במכוניות בצד ימין (בכביש דו סטרי בלי הפרדה גם במכוניות מצד שמאל) ולמנוע ממך הרבה משחק עם ההגה (תזוזה של ההגה ימינה ושמאלה) בשביל להישאר המרכז הנתיב.
צמתים:
בצומת, בכל צומת גם בצומת מרומזרת, יש להסתכל לצדדים לפני הכניסה אליה.
"תהיה אדיב":
תהיה אדיב ועצור במעבר חצייה ואפשר לאנשים לחצות את הכביש בביטחון.
חלק ד'- חוקי השיעור:
שיעור ראשון:
בשיעור ראשון בזמן הנסיעה המורה (איציק סנדלר) מחויב לפי החוק לכבוש קסדה.
כאשר נוסעים בכביש מהיר (בשיעור ראשון) מחויב התלמיד לכבוש קסדה. (את הקסדה יש להביא מהבית לתשומת ליבכם!!!)
שיעור המתנהל בשש בבוקר:
אם הינך הבר מזל אשר הצליח להשיג את השיעור בשש בבוקר מוטלת עליך משימה, עליך להגיע לשיעור עם כוס קפה לאיציק סנדלר, ומספר עוגיות. (סוג העוגיות הם לפי בחירתך)
חלק ה'- למה סיבות לכישלון בטסט:
פרפר שנכנס בשמשה הקדמית:
במידה ובמהלך הטסט נכנס בשמשה הקדמית שלך פרפר או ציפור זה כישלון מידי בטסט.
הטסטרים בעלי תעודות של צער בעלי חיים ולכן דבר כזה נחשב לכישלון.
אי הסתכלות במראות:
אי הסתכלות במראות יכול לגרום לכך שתכשל לכן זכור תמיד איתות שווה מראות ולפני עצירה הבט במראה המרכזית.
התדרדרות המכונית:
התדרדרות המכונית תוביל אותך ישר לטסט הבא אז שים לב!!!
מורה לנהיגה מספר 1 !!!
מקצועי, רגיש ומצחיקקק